fredag, december 25, 2009

christmas eve

julafton började redan vid tolvslaget då
en ivrig marcus (snart24år?) hetsade paketöppning
men jag ska väl va nöjd förra året öppnade vi
en halv vecka innan! vi blev båda super nöjda med
klapparna. Efter att jag dragit älsklingen upp
åkte vi på julfrukost hos mammi, och paket
öppning med min ironiska kusin till tomte
en sväng till jobbet.. tur att de fansn paradisask
tog en tidigt kväll och åkte ut till vissvik
idyliska christmas spirit med snö på varenda
grantopp, julbord och lite kortspel med familjen
oscarsson var toppen avslutning! skulle väl ha åkt
på glöggnig hos syrran efter men de lockade
att bara åka hem å lägga oss i ett bubbelbad
we belong togheter
nu i ottan sitter jag på jobbet igen men
paradisasken gör mig gott sällskap även
idag så jag ska inte klaga ! god jul för sjutton
håvade in bak kittet, redo för cupcakes !
fick leilas "piece of cake" av marcus
mönstrade formar och bricka av mimmi
en röd elvisp från chili serien av mamma
ett fräckt receptblock av emma
och ett kakfat/tårtkupa av svärföräldrarna
MEEEEEE HAPPY
nu är de bara min "kitchen aid" som fattas
nu ska jag va kattvakt, över & ut

Inga kommentarer: