måndag, februari 22, 2010

kan man inte ha en sån måndag ?







åh.
sitter i ett fönster och kisar för solen samtidigt
som jag tar mig en cupcake frukost,
dörrklockan och andra sekunden står vi i hissen
linnéa , ida och gatorna i new york city
efter ha handlat upp halva soho
har linnéa redan träningsvärk i armarna
av att bära påsarna och vi hamnar
plötsligt på en drop in och jag kommer ut
med dom vackraste tatuerade orden på låren
vi firar med drinks drinks drinks och
de dröjer inte länge innan ida står på bordet
tror hon är tillbaka till 1998 och vrålar ut
Robyn-show me love! när klackarna är
nerslitna och efterfesten är ett faktum
kommer han som får mitt hjärta att klappa lite
extra och han har fylle-sushi med sig !!

och det är min perfekta måndag
....man måste väl få drömma ?


1 kommentar:

Linnéa sa...

HAHA gulle... träningsvärk har jag redan!! av vad vete fan... sounds like a perfect monday to me!