lördag, mars 28, 2009

robot


idag skulle jag nog kunna vända hela världen upp & ner
Jag har haft massa brainstorming på jobbet, här har
man verkligen tid att tänka till och jag är i behov av nått nytt!
Skulle man kunna lyckas som egen företagare?
Jag och linnzan har pratat löst om hur grymt kul de vore
att kunna sälja sina egna cupcakes då efterförfrågan faktiskt
är ganska stor och det är något som man inte ofta ser ute
på bagerier/caféer.. jag grävde lite djupare i dehär! det är
verkligen hundra olika regler för det första så tänkte jag
att egen företagare är ett väldigt stort projekt så man kanske
kan regristreras som hobbyverksamhet så långt är de grönt
sen måste man anmäla sig till livsmedelsverket för att kunna
sälja livsmedel, ditt kök måste godkännas! ska man vara hemma
så kan man väl säga att det är ok att baka bröd och koka
sylt och liknande eftersom då dör bakterier i ugnen och spiseln
Cupcakes & tårtor är en kategori för sig, det är en hel vetenskap
de verkar i princip omöjligt i ett hemma kök! Dessutom min
tanke om att kunna sälja även glutenfritt gick i stöpet direkt
man måste då söka extra tillstånd.. de måste vara klinisk rent
från alla andra produkter med mjöl och det är ständig kontroller
så man kan bevisa att man lagar/bakar totalt glutenfritt!!
men vore de inte ballt ändå? jag tror faktiskt jag skulle kunna
driva igenom något, frågan är vad! vad är min passion?

Inga kommentarer: